Friday, August 08, 2014

Facebook Deactivated

Deactivated. yeah, after long 6-7 years, ni kali pertama aku decided untuk deactivated fb. tak percaya? ni link Facebook aku huehue. Ada certain reason kenapa aku deactivated, but first, tengok video ni dulu.


Dah tengok? it's the same video actually. Kalau tengok previous post blog ni, aku ada phobia bila berada kat sesuatu tempat yang ramai orang, crowded. Fb tak terkecuali, serious semak gila dengan manusia. 

Fb it's a good things, aku tau banyak program2 ilmu, mostly semua dari fb. But too much of something isn't that good right? lagi2 raya baru2 ni. people share almost everything what they had, what they eat, with who, and such.

The evil eye, you're inviting me into your life. I rarely knows you. Sometimes, benda2 yang korang post tu buat aku jealous, iri hati. Tak semua orang ada life macam yang korang ada. So eventually they'll started to think bad things about you. 

Segala jenis macam keluhan, kegembiraan, semualah, post kat fb. Well, aku pun tak terkecuali. I've become so addicted. I can spend hours and hours just by scrolling, and keep scrolling. Dan raya kali ni, dah tentu gossip jadi topik hangat. Cakap pasal orang tu, cakap pasal orang ni, semua info gathers from fb, insta, twitter, etc.

It consumes my life, I didn't say you should disconnected yourself from technology, but be good used of it. Untuk sementara (aku harap selamanya) aku deactivated fb just to stay away dari berfikiran buruk pada masyarakat, kawan2 yang ada. 

It's been almost two weeks. kadang2 tercungap2 jugakla nak tau apa yang manusia2 kat fb ni buat. Tapi lama kelamaan dah tak kisah. Harap terhapus la dosa2 kecil aku daripada mengata benda tak elok dari segala apa yang manusia2 ni post kat social media. aminn
Post a Comment